Przy okazji pierwszych urodzin biblioteki szkolnej został podsumowany udział Zespołu Szkół Społecznych nr 7 STO w Krakowie, w projekcie ministerialnym prowadzonym przez Fundację Drabina Rozwoju: „Środowiskowy program profilaktyki jako systemowe rozwiązania w środowisku lokalnym ukierunkowane na wspomaganie ucznia w radzeniu sobie z trudnościami zagrażającymi prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu. Uruchamianie lokalnych zasobów instytucjonalnych i ludzkich dla wspierania szkół w prowadzeniu skutecznych działań wychowawczych
i profilaktycznych”.
Koordynator szkolny: Daniel Korczykowski
Koordynator wojewódzki: Dorota Bełtkiewicz
W szkole podstawowej został wdrożony multimedialny program edukacyjny DBAJKI GRAJKI, wspierający rozwój emocjonalno-społeczny uczniów. W gimnazjum znalazła zastosowanie innowacyjna metoda STORY CHERRING, mająca na celu diagnozę predyspozycji zawodowych uczniów, poznanie mocnych stron osobowości oraz motywację do dalszego rozwoju.
W ramach działań odbyło się kilkuetapowe szkolenie kadry pedagogicznej z instruktażem użycia materiałów edukacyjnych, cykl spotkań z rodzicami i zainteresowanymi zagadnieniem przedstawicielami środowiska lokalnego, a także zajęcia z uczniami (doradcze, profilaktyczne).
Biblioteka, która 20.03.2018 roku obchodziła swoje pierwsze urodziny, wzbogaciła się o interesujące pomoce multimedialne.
W ramach programu DBAJKI GRAJKI zestawy zawierające:
- Płytę DVD – film animowany, w którym bohaterowie będą doświadczać typowych problemów szkolnych.
- Płytę z grą interaktywną – w grze o charakterze narracyjnym bohaterowie podejmują różne decyzje, które niosą ze sobą konsekwencje.
- CD – pomoc dla nauczyciela – zawierająca przykłady atrakcyjnych form prowadzenia zajęć, wskazówki dotyczące korzystania z filmu, gry oraz informacje dotyczące bajkoterapii.
- Książkę dla dzieci i rodziców do wspólnego czytania, która jest zaproszeniem do wspólnych rozmów, rozważań na trudne dla dziecka tematy.
W ramach metody STORT CHEERING zestawy zawierające:
- Podręcznik umiejętności youth-coacha.
- Konspekty warsztatów (kontaktu społecznego, trening komunikacji, radzenia sobie ze stresem, strategie radzenia sobie w sytuacji trudnej i asertywności, technik wyznaczania i realizacji priorytetów i zadań).
- Film „Twój Horyzont” (jego celem jest uruchomienie psychologicznego procesu dającego świadomość możliwości wyjścia z zaistniałej sytuacji).
- Grę komputerową „Sztuka Wyboru” (zadaniowa gra symulacyjna).
Na kolejne miesiące została zaplanowana kontynuacja zajęć warsztatowych dla uczniów
z wykorzystaniem wdrożonych rozwiązań.